Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza principů muzikoterapie a zasazení jejích prvků do metodiky letního dětského tábora
LASCHOVÁ, Hana
Tématem bakalářské práce je analýza muzikoterapie, jejích principů a vytvoření aktivit s prvky muzikoterapie, které lze použít na letním dětském táboře. Práce teoreticky popisuje muzikoterapii a její hlavní témata - historii, metody, techniky a formy muzikoterapie a osobnost muzikoterapeuta. Věnuje se problematice letních dětských táborů a jejich náležitostem - vymezení zotavovací akce, osoby zajišťující akci a cílová skupina účastníků. V práci jsou shrnuty základní principy muzikoterapie, které vychází z literární rešerše. Stěžejní částí práce je popis aktivit, které nesou prvky muzikoterapie a jsou použitelné v metodice aktivit letního dětského tábora, speciálně na letním dětském táboře Pohoďák.
Využití prvků muzikoterapie při práci se seniory
DANIELOVÁ, Vendula
Práce se zabývá muzikoterapií a využitím jejích prvků při práci se seniory. Bakalářská práce popisuje muzikoterapii, její metody a druhy. Popisuje muzikoterapeutický proces a vybrané hudební nástroje využívané k muzikoterapii. Dále se zabývá působením hudby na člověka. Práce obsahuje charakteristiku seniorského věku, fyzické, psychické a sociální změny ve stáří. Poslední kapitola bakalářské práce se věnuje jednotlivým návrhům muzikoterapeutických setkání. Setkání obsahuje výčet a popis aktivit, které na sebe navazují. Muzikoterapeutický program je určen klientů v domově pro seniory.
Využití prvků muzikoterapie k usnadnění adaptace dětí na mateřskou školu
Včeláková, Markéta ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
ASTRAKT Diplomová práce se zabývá prvky muzikoterapie a muzikoterapeutickými hrami, které byly využity k usnadnění adaptace dětí na mateřskou školu. V teoretické části přiblížím pojem muzikoterapie, její definice, historický vývoj, metody muzikoterapie a působení hudby na dítě batolecího a předškolního věku. Přiblížím problematiku adaptace dětí na mateřskou školu. Využila jsem znalostí z odborné a metodické literatury, které se vážou k danému tématu. V praktické části jsem vytvořila metodický list, jenž se skládá z muzikoterapeutikých činností a her, které byly aplikovány na dvou až tříleté děti při vstupu do mateřské školy. Zároveň provedla vyhodnocení činností z metodického listu. Při vyhodnocování výzkumu bylo zjištěno, že prostřednictvím promyšlených a opakujících se muzikoterapeutických prvků lze zabránit adaptačním problémům.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.